Κόμβος του Ρίου: Το πιο σύνθετο έργο στη Δυτική Ελλάδα

Δεν είναι όλα τα δημόσια έργα της Πάτρας κακότεχνα, με δυστοκίες, υπερτιμολογημένα και με ότι άλλο κατά καιρούς τα χρεώνουμε, δικαίως ή αδίκως.

Υπάρχουν και έργα που συνιστούν κατασκευαστικό θαύμα και πους τους πρέπει ο έπαινος κι όχι η γκρίνια κι η μουρμούρα.

Ήταν ο εφιάλτης των Γάλλων κατασκευαστών της Γέφυρας.

Τέτοιο δεν είναι η Γέφυρα; Εργο – μνημείο της παγκόσμιας μηχανικής, αντικείμενου διεθνούς μελέτης και θαυμασμού, έργο που πραγματικά προσφέρει (ένωσε Μοριά και Ρούμελη, μην το ξεχνάμε), έργο που ολοκληρώθηκε στην ώρα του, έργο για το οποίο χαίρονται οι πατρινοί, οι Αχαιοί, οι Ναυπάκτιοι, οι Αιτωλοακαρνάνες κι όλοι όσοι το διασχίζουν.

Αντάξιο, σε μικρογραφία ασφαλώς, είναι ο νέος κόμβος στο Ρίο. Ενα πολυσύνθετο έργο, για το οποίο «πονοκεφάλιασαν» δεκάδες μηχανικοί, όχι μόνο στην Ελλάδα. Λίγοι το ξέρουν πως ο κόμβος ήταν «ζητούμενο» με το που αποφασίστηκε η κατασκευή της Γέφυρας, με τους Γάλλους επικεφαλής να έχουν εφιάλτες αναφορικά με την κατασκευή του!

Κι όμως το έργο τελειώνει. Χρειάστηκε απίστευτη μελέτη και στην παραμικρή λεπτομέρεια στον σχεδιασμό του, απαιτήθηκε κάθε δυνατή και μη εφαρμογή της μηχανικής ώστε να φτιαχτεί ο κόμβος του Ρίου, χωρίς να διασαλευθεί το παραμικρό στην κίνηση των οχημάτων.

Ο κόμβος του Ρίου είναι ένα κομβικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού που ουσιαστικά ξεκινάει από τον κόμβο στον Τόφαλο, εν συνέχεια το σημείο που ενώνεται η Πατρών – Αθηνών με την Μεγάλη Περιμετρική και περιλαμβάνει τις εξόδους προς τη γέφυρα, προς την παλαιά Εθνική, το Ρίο, το Νοσοκομείο κλπ.

Είναι ένα τριώροφο οικοδόμημα σε σχήμα Τ, σε μήκος σχεδόν τεσσάρων χιλιομέτρων που συμπεριλαμβάνει τμήματα και της παλαιάς οδού, τους ισόπεδους κόμβους μπροστά από το Νοσοκομείο, τον παρακείμενο κόμβο προς το Καστρίτσι και δύο ακόμα στο ύψος της οδού Εγνατίας και της οδού Αγ. Βαρβάρας.

Γκρεμίστηκαν γέφυρες, τμήματα δρόμων στον προηγούμενο κόμβο, κατασκευάστηκαν «εν μια νυκτί» νέοι δρόμοι, νέοι έξοδοι, νέες γέφυρες. Διαπλατύνθηκαν δρόμοι κι όλα αυτά για να είναι έτοιμος σε 3-4 μήνες ο νέος κόμβος με 8 διαφορετικές κατευθύνσεις / εισόδους – εξόδους. Αθήνα, Πάτρα, Γέφυρα, Νοσοκομείο, Ρίο, Πατρών – Αθηνών, Παλαιά Εθνική, Ολυμπία οδός, τοπικοί οδοί Ρίου συναποτελούν αυτό το μεγάλο έργο. Για το οποίο οι Πατρινοί μπορούν να επιχαίρουν! Και φυσικά όλοι όσοι μόχθησαν για να περατωθεί! Πηγή

Κοινοποίηση